Alla inlägg under augusti 2013

Av Maja Andersson - 19 augusti 2013 11:38

Hej på er 


Satt hemma och funderade på vad jag skulle göra till lunch, så kollade runt lite i kylen och hittade lax och asiatiska grönsaker, så det fick det bli. Tog även couscos till bara för att få i mig kolhydrater.


Du behöver:

Asiatiska grönsaker, du kan hitta goda blandningar i vanliga mataffärer

1 lax filé

4 dl bulgur eller couscos(du kan blanda båda om du vill) 

Salt & citronpeppar

Oliv olja.


Gör såhär: 

Koka bulguren/couscosen(häll i salt när vattnet kokar). Medans det kokar stek laxen i oliv olja med lite citronpeppar på. När laxen är klar stek de asiatiska grönsakerna, men var noga med att inte steka dom för mycket, bara så att dom blir mjuka.


Voila, klart att servera.

 

Av Maja Andersson - 19 augusti 2013 09:34

Hittade bilden från i sommras. Lite roligt att jag stod och poserade i köket som att det var värsta fotostudion.  

Av Maja Andersson - 19 augusti 2013 08:59

Godmorgon allihopa  


Har hela lägenheten för mig själv idag. Jag börjar skolan imon, sjukt pirrigt känns det känner ingen förutom min bästis Nova så det är ju bra att jag har henne och hon har mig.


Börjar dagen med en bra frukost, naturell yougurt(såklart), muslie och honung. Ska försöka vänja mig av med honungen bättre att äta utan.

 

Av Maja Andersson - 18 augusti 2013 21:07

Hej på er  


Kommer inte börja med något tråkigt presentations(stavfel)inlägg. vem orkar bläddra tillbaka till första inlägget liksom. Så jag kör utan.


Var ute i slottskogen på promis idag. Älskar att gå på promis, blir väldigt avslappnad av det och känner mig lite tränad efter åt. Vardags motion är faktiskt den viktigaste av alla.      


Tidigare månad - Senare månad

Translate

Presentation


Mezzy(Maja), 13 år, Göteborg, går i skolan, ridning, dans, teater, hoppas ni gillar min blogg.
Mer om mig finns nedanför

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards